raMadHan-kU…


sekiam lame x update blog ni…sori la..agk bercelaru sjk kebelakangn ni….huhu…k2..lupekn mslh sebentar…

sebelum pe2…meh aku bg ckit peristiwe2 penting utk sepanjang bln puase ni:

1- Man Utd vs Arsenal (Sabtu mlm Ahad,29 Ogos, 12.15 tgh mlm @ Astrro 812):

Preview:

Hurmmm…men kt old trafford…ku rsekn mcm kelebihan kt manu…manu sjk mnerima sepakan hebat dr burnley, dieorg bangkit dr abu ngn style ala2 ad nye ronaldo dlm squad die…huhu..ronney bg aku menrupakan key plyer yg bkal menyinar spnjg musim ni..(promote2 utk fantasy football)…dan def manu tmpak mntp stlh sekembalinye Vidic(nk bli gk tp mhl thp gaban!!)…nmun aku ykin ngn kemmpuan ar-SENGAL , al-mklum la…ar-SENGAL wenger mmpunyai percaturan tersendiri…aku ykin ngn ke-SENGAL-an plyer2 arsenal sprti eduardo, RVP, arshavin di bhgian serangan….aku arap gk def x wt sengal cm lwn Liverpool dlu…cm haram def…ngn fabianski cm ****…keeper skola tadika kot x pon keeper wakil kg.separap…ngn ade vermaelen ngn gallas…aku rse ok kot…arap2 la…

Prediction?…hurmmm…xnk predict…nnt org ckp aku ni blagak pro(biase le da team x terer)…so bio le dieorg men bola..kite enjoy je…

nyah ko setan.bln puase ni!!!!

nyah ko setan.bln puase ni!!!!

2. Mr.RC:

Hehe…stlh sekian lme akhirnye mr.RC tlh smpai ke tmpt yg sepatotnye die brade…aku hrap die ni byk berjase spnjg bulan mulia ni…kdg2 4, kdg 5, kdg 6…waaa….6 tu xley thn…mcm gunung kinabalu da…pe2 pon yg penting nikmat ALLAH tu dpt kn…tp tu je la…yg len kne tropong sendiri le…

3. Bergelora:

Ntah le sjk akhir2 ni…cm haram je bnd2 yg dtg ni…hurmmm…rse cm sedey je kn…anyway….byk2 sabo ni…mklum la bulan puase…tp xpe le…ade family aku yg ceria utk menceriakn aku… =) tp rse cm nk blek je uma….dok cni cm byk gk mslh yg sedlm jurang mariana da n setinggi air terjun niagara fall….ngn device aku sejibik-sejibik rosak….ngn mslh ngn org2 berkenaan lg…tp x pe…slaji bazar ramadhan bukak tiap2 ari..xde le aku nk gegar stu KT ni…

4. Pejadah-ITu Aaaa!!!!:

ni lg stu, da la setinggi bangunan burj-Dubai…tau x….ish2 x phm2 ke….

Pejadah-ITU mcm burj-dubai tower gilernye....

Pejadah-ITU mcm burj-dubai tower gilernye....

hurmmm…xpele…nk wt cmne kn…nk x nk kene lyn gk Pejadah-ITu Aaaa kn3x….

5. Masok air

haaaaa….ni lg stu projek yg dirangke o UN @ PBB yg uat sume umat2 pd bln ramadhan ni tersenyum(kalo dpt merasai mlm lailatulqadar lg tersenyum krm mndpt ganjaran yg beso)…pedie2?haaa…..meh la mmbuat lwtan ke hospital skt jiwe ngn lwtan ke kilang bola…lyn beb!!! konfem lu msok air cm aku dow….

6. Sahoor

sahor tu sunat kn…tp kdg2 ley dpt dose gk…yela…kite berjage sahor(kalo x mkn air liur je) pas2 x g cls…hurmmm…da dose da ctu…kt mak bpk, kt negara, kt universiti, kt DIRI SENDIRI!!!…

7.  Minum air

waaa…aku da strt minum air da ni…air lak rembat org(sori la ye..pasni aku lak bli air utk ko)….huhu…sori la…kn aku tgh no.3…

8. Bonikularku

yahoooo….ley skodeng awek2 cun…

9. Royalti

npe aku dok cni x de royalti minyak…waaaaa….sjk 2-3 mgu ni mnyak moto aku cm syial la…asek tru nek bandr je…kdg semgu rm20 duet myk….aku rse md said kne bantu org yg x lyk dpt ptptn cm aku ni…uwaaaaa!!!!

10. revolusi SB

ermmm…tgk knn…tgk kiri…ad x SB…takot gler…tp skrg ni…dieorg da revolusi…sbb bpk monyet dieorg da mengganas gune hukum2 rimba…revolusi…revolusi(smbil nyanyi lagu bunkface)….kpd APAB…cm syial…takot aku…spnjg aku x bkk ngn update blog aku ni…da 2-3 plihanraye kecik da berlaku kot…kalo x cilap aku:

1- Manek Urai

2- Permatang Pasir

hahaha…cm biase le…phm je la kn spe yg mng…cian nye putera ngn puteri serta raja ngn raji serta mahafiraun ngn mahafirauni…

11. XPV7

ni lg stu no3 yg sgt2 komplikated struktur binaan nye….hurmmm…stelah sekian lame mmbr baek aku ni tersekse…rsenye aku terpakse melakukan penyembelihn utk terhadap natang XPV7 ni utk  bg mkn kt mmbr baek aku yg sekian lame tersekse.tp pening gk nk amek part mane nk bg mkn…last amek 7 je….alololo..cian bucuk2…skrg da cht ngn dpt bermersa ngn aku…i luv u…

12. Poket kosong

hurmmm..nk isi cpt2 ni…angpow berwarne warni menunggu aku time raye ni….duet pon berwarna warni nnt….aku nk MMR aku!!!! MMR aku skrg ni cekai gler…rse nk tumbok2 je…aku nk kongsi-laju gk la nnt…bru laju kenderaan media aku…vroommm….vrooommm….

13. Cam bahlul—->71(angke yg besar ni)

x settle putus…nk settle cm haram nk kumpol…lololo..nk x nk kne gk kn…

14. haiwan peliharaanku, namenye necriba…

da smpai mse da natang ni..cian necriba aku….adoi…kejap celik…kejap bute…aku pon xtau le…nk belai pon xde bulu kn…terpakse le anta kt hospital haiwan kt KL sebelah BBP ngn SWP ngn BTS…huhuhu…sedey nye…ni musti sbb Pejadah-ITU Aaaaa jeles ngn necriba aku…

15. anti-ppsmi:

hahaha….mls la sbb kerajaan 1Mesiabangang ni da wt rkyt dibodohkan selama hmpir 7 taun kn….hehehe…so aku pon ikot la saranan kerajaan 1Mesiabahlol ni…jom support 1Lady kite…Rosmah Puaka…

Ni je la kot yg aku dpt mengeluarkan air dlm kepale aku yg penoh air ni kan…k la..nk berbuka da ni….salam…(nah ni sepotong hadis utk renung-renungan):

“Aku melihat Rasulullah saw menuangkan air diatas kepalanya semasa beliau sedang berpuasa kerana kehausan atau kepanasan” -[Hadith riwayat Abu Daud #2365, dikelaskan sebagai sahih oleh al-Albani didalam Sahih Abi Daud]—–>hadis pasal pe?klik sini ye

-SUPER ADMIN aka bOsS_nAQ-

Advertisements

Nizar MB Perak Yang SAH!!…Tahniah Warga Perak!!!


LATEST NEWS of 11th MAY 2009!!!!

Source: malaysiakini.com

Nizar MB Perak!!!

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengumumkan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai menteri besar sah Perak setelah digugurkan jawatan tersebut, awal Februari lalu.

Mahkamah juga memutuskan menteri besar BN Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dan enam exconya mengosongkan dengan kadar segera pejabat mereka – di Bangunan Perak Darul Ridzuan di Ipoh.

Dalam penghakimannya, hakim Abdul Aziz Abd Rahim berkata seseorang menteri besar hanya boleh dipecat melalui undi tidak percaya di DUN, seperti kes Stephen Kalong Ningkan.

Hakim menambah, dalam kes pelucutan Mohamad Nizar, tiada persidangan dewan diadakan untuk meluluskan usul sedemikian.

Dalam penghakimannya, Abdul Aziz berkata jika Sultan Perak mahu meletakkan Mohamad Nizar meletakkan jawatan, maka baginda sepatutnya mengambil sidang DUN untuk mengemukakan usul tersebut.

Permohonan peguam Zambry, Cecil Abraham untuk menangguhkan penghakiman tersebut ditolak oleh mahkamah.

Mengulas kemenangannya, menteri besar Pakatan Rakyat itu berkata beliau akan menghadap Sultan Perak berhubung penghakiman mahkamah tersebut.

Pada 13 Februari lalu, Mohamad Nizar memfailkan saman mencabar pelantikan Zambry di kompleks mahkamah Jalan Duta, kira-kira seminggu selepas rampasan kuasa BN dan sekali gus pelantikan wakil rakyat BN itu.

Mohamad Nizar, ADUN Pasir Panjang, juga memohon mahkamah mengeluarkan perintah perisytiharan bahawa Zambry yang dilanti 6 Februari lalu tidak berhak memegang jawatan menteri besar.

Dalam permohonan itu, wakil rakyat PAS itu mendakwa beliau masih menteri besar yang sah atas tiga alasan berikut:

(i) Tidak terdapat pembubaran DUN Perak;

(ii) Tidak terdapat usul tidak percaya diambil dan diterima pakai oleh DUN terhadapnya sebagai menteri besar Perak; dan

(iii) Tidak terdapat peletakan jawatan menteri besar Perak.

“Melalui kenyataan media pejabat Sultan pada 5 Februari 2009, Sultan bertitah tidak akan membubarkan DUN dan sekiranya saya serta ahli majlis mesyuarat negeri tidak meletakkan jawatan, jawatan kami akan dianggap kosong.

“Saya menegaskan bahawa walaupun terdapat usaha mengusir saya daripada jawatan menteri besar Perak, saya masih menteri besar dan masih menjalankan fungsi dan tugas dengan baik, cermat dan adil,” katanya dalam afidavit, menyokong permohonan itu.

Mohamad Nizar juga memohon mahkamah mengeluarkan perintah supaya responden memberikan tunjuk sebab bagaimana dan di bawah dasar apa Zambry, sebagai responden, berhak memegang jawatannya sekarang.

Beliau mendakwa responden secara tidak sah mengambil dengan tiada hak dan merampas jawatan menteri besar, serta menjalankan tanggungjawab, fungsi dan tugas sebagai menteri besar secara tidak sah dan bercanggah dengan Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

Nizar juga memohon perintah injunksi bagi menghalang responden daripada melaksanakan tanggungjawab dan tugas-tugas menteri besar di negeri itu.”

——–

Congratz Datuk Seri Nizar and team…also to rakyat of Perak…

Also to all leaders and supporters of Pakatan Rakyat who work hard of this victory!!!

According news, Nizar after meet press, he said that he will take 4 action in this short time:

1. Meet Sultan to inform about the Court desicion

2. Will resign the post and make a NEW STATE ELECTION—> return to RAKYAT to DECIDE!!!!

3. assamble the exco for exco meeting

4. Want Zambry(MB haram!!!) to resign post in good way

What a day!!!

Great day!!!

————–

-by-

-SUPER DUPER ADMIN a.k.a. bOsS_nAQ-

fUNnY vIdS dUrINg uMnO AGM..


Hello..

Do you guyz ever wonder what they say during the AGM?..

Well.. U should noe..

UMNO AGM 2007 – Pak Lah

In AGM 2009 – Najib

LOL!

I almost laugh to death everytime I watch it..

For my friends..

No politics2 here k… peace!.. Jus 4 fun oni…

PiDatO KebAnGsAaN ‘kEtuAnAn raKyaT’-MaRcH 8th 2009!!!


ketuanan-rakyat

huhu diz evening, there will a event where Datuk Seri Anwar Ibrahim going to give his speech due to anniversary of 1 year victory of Pakatan Rakyat on 12th general election 8 March last year…

pakatan-rakyat

DSAI speech will focus on Rakyat’s UNITY issues..beside that he also will expose how leaders of PR going to face economic crisis that occur today also about the how to create job vacancy and how to upgrade our education among Malaysian..

heres the detail of tthe event:

Pidato Kebangsaan

Date: March 8th 2009

Time: 4.30pm

Location: Wisma MBSA, Shah Alam(Topek MUST GO!!!), Selangor

For anyone who cannot go like me(nk g gak!!! (>_<“) ), we can watch it at:

TV Antara(click here to watch)

“Hidup Pakatan Rakyat”

“Hidup Rakyat”

“Ketuanan Rakyat”


Altantuya Shaaribuu: Bagaimana dan Mengapa Dia Dibunuh?


uncadavretresderangeantdpf_page_1-150x150uncadavretresderangeantdpf_page_2-150x150

actually dis article is about wat happen to Altantuya…its taken from:

anwaribrahimblog.com

and this article wrote by a French who working on the Najib and Altantuya relationship..

i present u the article in Malay language so that you all can read:

Artikel ini diterjemahkan oleh Kerajaan Rakyat dari artikel asal yang bertajuk The Altantuya Shaaribuu’s Case : How And Why She Was Killed?” dan disiarkan oleh sebuah akhbar Perancis pada 5 Mac 2009.

—-

Shaaribu Setev adalah seorang lelaki yang kecewa dan marah. Namun disebalik wajah sedih lelaki Mongolia ini tersimpan semangat yang tinggi. Duduk di sebuah sofa di lobi sebuah hotel di Ulaan Battar sambil bergetar menahan angin beku yang bertiup, dia lelaki berumur 60 tahun itu bersiap sedia untuk melawan. Raut parasnya dibentuk dari segala penderitaan dan iklim yang melampau, dan renungannya yang dalam menceritakan semuanya.

“Anak perempuan saya dibunuh oleh orang Malaysia di bumi Malaysia. Namun mereka langsung tidak memohon maaf,” katanya yang juga seorang professor psikologi di Universiti Kebangsaan Mongolia.

Pembunuhan anak perempuannya, Altantuya Shaaribu, berlaku pada bulan Oktober 2006. Ini adalah jenayah bunuh yang berbeza dari yang lain berlaku di sebuah rantau di mana konflik-konflik perniagaan atau pertelingkahan politik yang remeh diselesaikan dengan muncung pistol. Segala yang berkaitan dengan kes ini, yang bermula pada tahun 2002 apabila syarikat Perancis-Sepanyol Armaris mencapai persetujuan untuk menjual tiga buah kapal selam kepada kerajaan Malaysia dengan harga satu bilion Euro, adalah luar dari kebiasaan. Kesan “kes Altantuya” ini di Perancis, Malaysia dan Mongolia belum lagi mencapai klimaknya. Pembunuhan gadis Mongolia berusia 28 tahun itu adalah akibat dari “komisen” berharga 114 juta daripada Armasi kepada rakan niaganya di Malaysia. “Komisyen” ini yang diakui oleh kerajaan Malaysia di dalam Parlimen di Kuala Lumpur, telah mencetus beberapa siri peristiwa yang membawa kepada pembunuhan Altantuya dan kehilangan beberapa orang saksi penting di dalam kes itu.

Sebuah laporan dari polis Malaysia, yang masih disimpan secara rahsia sehingga sekarang, mendedahkan secara terperinci bagaimana perempuan muda yang tergolong dalam golongan atasan Asia itu dibunuh. Di dalam dokumen tersebut, salah seorang pembunuhnya, seorang anggota polis dari Cawangan Khas bernama Sirul Omar, menjawab soalan-soalan yang ditanya oleh seorang pegawai di sebuah stesen polis yang berdekatan dengan tempat pembunuhan.

“Apabila perempuan Cina itu melihat saya mengeluarkan sepucuk pistol, dia merayu supaya dilepaskannya kerana dia sedang mengandung. Azilah (pegawai pemerintah kepada Sirul) menarik perempuan itu dan [menghumbannya] ke atas tanah. Saya segera menembak pada bahagian kiri mukanya. Kemudian Azilah menanggalkan pakaian perempuan itu dan memasukkan pakaian yang ditanggal itu ke dalam sebuah plastik hitam. Azilah mendapati tangan perempuan itu masih bergerak. Dia memerintahkan saya untuk menembak sekali lagi, dan saya melakukannya”, ujar Sirul. Ini adalah merupakan pengesahan yang pertama identiti pembunuh Altantuya. ” Kemudian kami mengusung mayatnya ke dalam hutan, Azilah membalut bahan letupan di sekeliling kaki, abdomen dan kepala perempuan itu dan kemudian kami meletupkannya.”

Pendedahan laporan tersebut di dalam akhbar Perancis *Liberation* adalah bab terbaru dalam kisah yang penuh warna-warni dan dramatik ini yang melibatkan penjual senjata Perancis, pawang Mongolia dan politikus-politikus Malaysia. Kes ini sangat sensitif kepada kerajaan Malaysia, kerana Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Najib Razak yang dijadualkan menjadi Perdana Menteri pada akhir bulan Mac nanti disyaki terlibat di dalam kes ini, tetapi ini juga kerana kes ini boleh memalukan DCNS, sebuah syarikat Perancis yang mengkhusus dalam pembinaan kapal laut tentera. Syarikat Perancis-Sepanyol Armaris, yang menjual Scorpene dan satu kapal selam Agosta kepada Malaysia pada bulan Jun 2002, dibeli oleh DCNS pada tahun 2007.

Dengan kecantikan dan keanggunannya yang memukau, Altantuya mengingatkan pada imej kacau seorang perempuan dari Timur Jauh bernama Mata Hari. Altantuya membesar di Saint Petersburg (Russia), kemudian belajar di Institut Pengurusan Ekonomi di Beijing. Di samping bertutur di dalam bahasa Inggeris, dia juga fasih di dalam bahasa Russia, Cina dan Korea. Sebagaimana yang telah ditakdirkan, semasa di Hong Kong dia bertemu dengan Abdul Razak Baginda pada tahun 2004. Baginda adalah seorang pakar keselamatan dan pengarah Malaysian Strategic Reseach Centre, sebuah badan pemikir yang pro-kerajaan. Tidak berapa lama kemudian hubungan mereka menjadi percintaan. Altantuya, atau dipanggil Tuya oleh teman-temannya, membuktikan bahawa dia adalah seorang pembantu yang berguna, menolong Baginda menterjemah bahasa Rusia ke bahasa Inggeris.

Jika Altantuya muda dan cantik, Baginda yang kaya dan menarik adalah seorang yang terkenal di kalangan elit Kuala Lumpur, terutama sekali kerana dia rapat dengan Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan menteri Pertahanan, Najib Razak (baginda juga penasihat urusan keselamatannya). Baginda selalu bertemu dengan lingkungan-lingkungan yang sangat eksklusif di Kuala Lumpur, kadangkala ditemani oleh isterinya yang sah.

Pada bulan Mac 2005, Altantuya dan Baginda berangkat ke Eropah, mengelilingi Perancis, Jerman, Itali dan Portugal dengan Ferrari merah Baginda, menginap di hotel-hotel mewah dan menjamu selera di restoran-restoran terbaik di benua itu. Bagaimanapun, lawatan itu bukan sekadar lawatan biasa: kontrak untuk menjual dua kapal selam itu telah ditandatangani pada tahun 2002, tetapi beberapa hal-hal penting yang berkaitan masih belum diselesaikan.

“Kami mengetahui bahawa Baginda digunakan oleh Timbalan Perdana Menteri Najib Razak sebagai pengantara dalam urusan system persenjataan, terutama sekali di peringkat tertinggi,” kata seorang pakar urusan keselamatan serantau.

Pada hujung bulan Mac Altantuya dan Baginda berada di Paris, di mana mereka bertemu dengan Najib Razak. Sekeping gambar yang diambil pada akhir Mac 2005, menunjukkan bahawa ketiga mereka berada di sebuah kelab persendirian di Paris.

“Tuya menunjukkan gambar itu. Katanya salah seorang lelaki itu, Abdul Razak Baginda adalah teman lelakinya, dan seorang lagi, Najib Razak, adalah “big boss”. Saya bertanya kepadanya adakah mereka bersaudara kerana nama mereka, tetapi katanya tidak, dan Najib Razak adalah “perdana menteri”, cerita Amy, teman rapat Altantuya (Najib Razak telah bersumpah dengan Quran mengatakan bahawa dia tidak pernah bertemu dengan Altantuya). Menurut seorang detektif persendirian, sekarang bersembunyi di India, si Tuya yang cantik itu juga adalah perempuan simpanan Timbalan Perdana Menteri, yang dikenalkan oleh Baginda kepadanya pada akhir tahun 2004.

Cerita ini menjadi dramatik apabila pada Oktober 2006, Altantuya dimaklumkan bahawa komisyen yang dibayar oleh syarikat Perancis-Sepanyol Armaris telah masuk ke dalam akaun bank di Kuala Lumpur. Komisyen itu telah dibayar kepada Perimekar, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Baginda. Altantuya segera berangkat ke Kuala Lumpur dengan tujuan menuntut bahagiannya dari komisyen itu dari Baginda; dia berkata dia berhak untuk mendapat 500, 000 dolar. Baginda dan Altantuya putus hubungan tidak berapa lama sebelum itu lagi. Rosmah Mansor, seorang ahli perniagaan yang digeruni dan isteri Najib Razak, cemburu lalu menghalang sebarang pembayaran kepada Altantuya. Altantuya tiba di Kuala Lumpur dengan dua orang wanita Mongolia, salah seorang darinya adalah pawang yang akan menjampi Baginda jika dia tidak membayar. Selama beberapa hari, Altantuya mengganggu bekas kekasihnya. Pada 18 Oktober, Baginda tidak dapat lagi tahan dengan Altantuya yang setiap hari berada di hadapan rumahnya. Dia menghubungi Pengarah Cawangan Khas, Musa Safrie, yang juga merupakan pegawai keselamatan Najib Razak.

Pada 19 Oktober 2006, jam mendekati 9 malam, dua orang pegawai polis Cawangan Khas, Azilah Hadridan dan Sirul Omar, dihantar ke hadapan rumah Baginda di mana Altantuya menjerit dan berteriak. Mereka mendapat arahan “meneutralkan perempuan Cina itu.” Mereka menculiknya dan membawanya sejauh sepuluh kilometer dan menembaknya beberapa kali. Kemudian, mereka memusnahkan tubuhnya dengan bahan letupan C4, jenis yang hanya boleh diperolehi dari Kementerian Pertahanan. Kemasukannya ke Malaysia telah dipadam dari rekod imigresen. Ini seolah menunjukkan bahawa Altantuya tidak pernah ke Malaysia kerana tidak ada rekod yang menunjukkan sebegitu.

Tidak ada jenayah yang sempurna. Pemandu teksi yang disewa oleh Altantuya pada hari tersebut tidak dapat menerima kenyataan bagaimana penumpangnya yang masih belum membayar tambang diculik di depan matanya. Dia mencatit nombor pendaftaran kereta penculik itu dan membuat repot di sebuah balai polis. Dalam beberapa hari, polis mendapat tahu indentiti kereta itu dan mendapati ia adalah kereta kerajaan. Beberapa peristiwa berlaku sehingga Najib Razak sendiri tidak dapat menghalangnya. Dia cuba untuk menutup kes ini. Beberapa jam sebelum penahanan Baginda, dia menghantar satu SMS: “Saya Akan bertemu dengan Ketua Polis Negara pada jam 11 pagi hari ini…masalah tersebut akan selesai. Sabarlah”. Beberapa jam kemudian, Baginda ditahan, begitu juga dengan dua orang pegawai dari Cawangan Khas, Azilah dan Sirul.

Selepas perbicaraan yang dianggap meragukan oleh ramai pemerhati, Baginda dilepaskan dari tuduhan telah memerintahkan pembunuhan itu dilakukan dan dibebaskan pada bulan November 2008. Azilah dan Sirul yang dituduh melakukan jenayah tersebut, tampil di hadapan Mahkamah bulan lepas. Jika disabit kesalahan, mereka akan dihukum mati. Mahkamah akan memutuskan pada 9 haribulan April.

Beribu batu dari Kuala Lumpur, di ibu Negara Mongolia, Ulaan Baataar, Shaaribuu Setev, bapa Altantuya berusaha mengawal perasaan marahnya. Untuk dia dan keluarganya, pembebasan Baginda adalah simbol kepada ketidakadilan di dalam proses perundangan Malaysia.

“Kerajaan Malaysia langsung tidak membals surat-surat yang dihantar oleh Kementeria Luar Mongolia,” katanya. Ketika Shaaribu datang ke parlimen Malaysia untuk bertemu dengan Najib Razak, Timbalan Perdana Menteri itu terpaksa keluar mengikut pintu belakang untuk mengelakkan pertembungan yang memalukan. Kes Altantuya telah menjadi elemen penting di dalam permainan politik Malaysia di antara Najib Razak (yang dijangka akan menjadi Perdana Menteri selepas Perhimpunan Agong UMNO pada bulan Mac ini) dan Anwar Ibrahim. Sehingga kini, Najib Razak Berjaya menghadapi rintangan ini, tetapi pembunuhan perempuan Mongolia itu akan menjadi pedang yang tergantung di atas kepalanya.

Salah satu aspek yang kabur di dalam kes Altantuya ini adalah peranan syarikat Armaris. Pada Oktober 2007, Timbalan Menteri Pertahanan, Zainal Abidin Zin, mengakui di hadapan Parlimen bahawa Armaris telah membayar sebanyak 114 juta Euro sebagai komisyen kepada Perimekar. Dia menegaskan bahawa bayaran itu bulan rasuah tetapi adalah untuk “perkhidmatan-perkhidmatan sokongan dan koordinasi.” Adakah terdapat korupsi di dalam kes kapal Taiwan di mana DCNS French dikaitkan juga? DCNS, adalah syarikat swasta dengan dana awam, telah menolak permintaan kami untuk mengadakan pertemuan. ‘Tiada siapa yang boleh memberi komen terhadap kes itu,” jawab pegawai perhubungan awam DCNS di Paris. Sebuah dokumen, yang boleh menghubungkan antara Altantuya dan syarikat Perancis itu adalah surat jaminan yang ditulis oleh Abdul Razak Baginda supaya perempuan simpanannya itu dapat memohon visa untuk memasuki zon Schengen (Perancis adalah Negara ahli). Kedutaan Perancis tidak boleh menolak permintaan seorang lelaki yang telah dianugerahkan dengan Legion d’Honneaur itu. Tetapi peranan Altantuya di dalam perundingan kapal selam itu masih lagi belum jelas. Agensi-agensi perisikan mendapati latar belakangnya menarik dan FSB Rusia (ex-KGB) memantau secara dekat kes ini.

Di Ulaan Baatar, Mungunshagai, anak lelaki sulung Altantuya, yang berumur 12 tahun, mengalami trauma dengan kematian emaknya. Altanshagai, anak bongsu, yang berumur 5 tahun dan terencat akal, tidak dapat memahami bahawa dia tidak akan bertemu ibunya lagi. “Dia selalu bertanya tentang ibunya dan dia sepanjang hari meniarap di atas kerusinya. Setiap malam, saya akan memberinya gula-gula dan mengatakan bahawa ibunya memberikan kepada saya untuk diberikan kepadanya”, ujar Shaaribuu Setev, datuk kepada dua dua orang budak lelaki itu. Tentang baginda pula, dia sekarang menetap di United Kingdom dengan keluarganya. Dia tidak sekalipun pernah melafaz sepatah kata penyesalan terhadap kematian seseorang yang pernah berkongsi hidup dengannya selama dua tahun.

Arnaud Dubus (di Kuala Lumpur, Ulaan Baataar dan Paris)

actually it is very shame when sumone who going to lead our Rakyat and Malaysia involve in such kind of conprirasy..i dunno why some of the ‘stubborn’ people still give this damn guy faith to lead…why?why?are they blind?..if we in other country, people will clearly rejected this kind of BASTARD…

i hope Allah protect Rakyat Malaysia from this disaster!!!

“Think Wisely My Freinds Before U Choose The Leader”

1 bAtanG oN 2 bUkiTs??


pakatan-rakyat

da title soung odd isnt…

but dun misjudge la…

dun think kotor2 ya…

its about by elction lol…yaaa..there will be more by election after diz..after 2 big by election(p.Pauh n k.TerEngGanu) which won by PR \(^o^)/, there will massive fight again…diz time at:

1. Bukit Gantang Parliament, Perak

2.Bukit Selambu State, Kedah

3.Batang Ai State, Sarawak

p/s:thats why my title like that lol ;p

Actually its odd when all the by election held in April…i dunno why the EC takes to long to made it..i thinks EC have to follow the umNOway orders coz there will be the “Perhimpunan Agong berok2..upsss umNOway” at the end of the month…for me its totally bias…and unfair..

but I as the PR supporter always pray that all PR members and supporters will give their all effort for retain the seats(b.Gantang n b.Selambu) and also grab the seats that belong 2 BN(btg Ai)…let BN to be end..(^-^)

the major fight will be at the Bukit Gantang parliament…why?..coz its all about the Perak crisis…diz will be the by elction where we can see where rakyat Perak support will go..whether PR or BeEnd..n i hope PAS-PR will give their all to make sure Rakyat Perak will be at Datuk Seri Nizar side..

lastly, i hope all Rakyat will show arrogant n corrupt BeEnd leader ecspecially Najib Altantuya(PM during by election) a clear meesage that Rakyat doesnt need BeEnd anymore…let send BeEnd to hell…yeaaahh!!!!

Lets pray for PR for success!!!

Hidup Rakyat!!!

Allahhuakbar!!!

kamibencuumno